SOSYAL MEDYA

SOSYAL MEDYA
ulastuzak

28 Aralık 2017 Perşembe

İKİBİNONSEKİZ - 2018

İlk defa bu sene hiç duymuyorum o yeni yıl heyecanını ancak,
Yine de, çift yılların bereket getirdiğine dair totemistik bir inancım var..
Şimdi, gözlerimi kapatıyorum ve avuçlarımı birbirine değdirerek
İçimden sihirli sözcükleri tekrarlıyorum..

“Allahomora! Abra Kadabara!
Expelliarmus! Filipendo!
Wingardium Leviosa!
Lumos! Hokus Pokus!”


Evet gördüğünüz gibi değişen bir şey yok, çünkü bu anlamını bilmediğimiz kelimelerden medet ummak kadar saçma bişey de yok. Latince, Arapça, Farsça, İngilizce, Fransızca, Almanca’ya falan ihtiyacımız yok bizim. Asıl sihir kendi dilimizde, içimizdeki sesin dilinde, rüyalarımızı gördüğümüz dilde, ana dilimizde.. Ve bu kez asıl sihirli kelimeleri tekrarlamaya başlıyorum;

Çok Mutluyum! Sağlıklıyım! Huzurluyum! Şanslıyım! Başarılıyım! Zenginim! Güçlüyüm! Yakışıklıyım! Karizmatiğim! Seksiyim! Bilgiliyim! Kültürlüyüm! Akıllıyım! Zekiyim! Dahiyim! Güvenliyim! Rahatım! Şehvetliyim! Arzuluyum! Çalışkanım! Pozitifim! Eğlenceliyim! Coşkuluyum! Enerji doluyum! Mükemmelim! Her şey yolunda! Süperim! Kendimi çok seviyorum! Ailemi çok seviyorum! Akrabalarımı çok seviyorum! Arkadaşlarımı çok seviyorum! İnsanları çok seviyorum! Hayvanları çok seviyorum! Yaşamayı çok seviyorum! Sanatı çok seviyorum! Resimi Müziği Dansı Tiyatroyu Sinemayı çok seviyorum! Spor yapmayı çok seviyorum! Çok sağlam bir vücuda sahibim! Taş gibiyim! Bilimi çok seviyorum! Araştırmayı, öğrenmeyi, düşünmeyi seviyorum! Gezmeyi çok seviyorum! Yeni yerler görmeyi, yeni lezzetler tatmayı çok seviyorum! Dünyayı çok seviyorum! Doğayı çok seviyorum! Aşığım! Her şey çok güzel! Her şey çok muazzam! Harikulade!


Ohh bee.. o kadar iyi geldi ki, gerçekten bunları her tekrarladığımda çok iyi hissediyorum kendimi. Size de tavsiye ederim, her gün tekrarlayın bu sözcükleri, bir süre sonra istemsizce bu yönde evrildiğinizi göreceksiniz. Bu da evrim teorisinin bir ispatı.
Bilim demişken, mutluluğun bilimsel formülünü deklare etmek isterim. Mutluluk, beş adet hormonun birlikte salgılanmasıyla elde edilen kokteylin kanda dolaşması halidir. Bu hal, kandaki bu kokteylin süzülmesiyle sona erer, o yüzden de mutluluk hissi geçici bir şeydir. Mutlu olduğumuz düşüncesi ise tamamen duygu dışı mantıksal bir söylemdir. Sürekli mutlu kalmak diye bir şey yoktur ancak mutluluğu bu hormonları salgılatarak tekrar tekrar yaşayabilme olanağımız mevcuttur..

Mutluluk = Seratonin + Endorfin + Melatonin + Dopamin + Adrenalin

Seratonin: Fındık, süt, bal, yumurta, organik meyveler, lökopen(pişmiş domateste bulunur) gibi besinlerle birlikte düzenli uyku sayesinde salgılanır
Endorfin: Extrem Sporlar, Aşk heyecanı, çikolata, sex, güzel haber alma, baharatlı yiyecekler sayesinde salgılanır
Melatonin: Sosyal aktivite, gece hayatı, monotonluğun dışına çıkma hallerinde salgılanır
Dopamin: Hareket etme, eylemde bulunma, dışarı çıkıp hava alma, yürüme, şarkı söyleme, balık tutma gibi hallerde salgılanır. Balık tüketmek de dopamin salgısını artırır
Adrenalin: Güzel hayaller kurma, bunların gerçekleşme ihtimallerini düşünme, gerçekleşmesi için eylemlerde bulunma ve keyif duygusunu büyük heyecanlarla yaşama durumlarında salgılanır

Özetle; düzenli beslenir, düzenli dinlenir, düzenli spor yapıp sizi heyecanlandıracak ve size keyif verecek sosyal aktiviteler edinirseniz bir de aşkı yakaladıysanız işte siz mutlusunuz demektir.
2018’in herkese MUTLULUK getirmesi dileğiyle,
Seneye görüşmek üzere esenlikle kalın, ikibinonsekizi güzel yaşayın.






Hiç yorum yok: