SOSYAL MEDYA

SOSYAL MEDYA
ulastuzak

23 Nisan 2008 Çarşamba

Ne Din Ne Siyaset, Sanattadır Marifet!


İnsanlar asırlardır birbirleri arasında çatışmakta ve savaşmaktadırlar.. Peki ne için?
Yok efendim sen bu dindensin ben bu dindenim, sen buna inanıyosun ben buna inanıyorum..Sen gel benim inandığıma inan, ona inanma buna inan.. Efendim gel benim mensubum ol, benim partim eniyisidir, ben hepinizin hükümdarıyım, en büyük benim, lider benim gibi gibi vs..
Ama bunların hepsi yalandır bence, bir kurmacadır.. İnsanların yaşamları boyunca tutunmaya çalıştıkları kuru dallardır bunlar..
Fakat beyinlerini biraz daha çalıştırsalar, ufuklarını biraz daha genişletseler, hayata dar çerçevelerden bakmasalar, neyin daha önemli olduğunun farkına varacaklardır!
Tanrı herkese akıl vermiş herkes farklı farklı düşünsün diye.. Fakat insanlar düşünceleri doğrultusunda gruplaşmaya başlamışlar.. Acaba düşüncelerini birleştirip birleşmeye çalışsalardı daha iyi olmaz mıydı??
Tanrı aynı zamanda insanlara yaratıcılık vermiş her farklı düşüncenin farklı bir üretimi olsun diye.. Fakat insanlar gruplaşarak farklı düşünceleri yok saymışlar ve grup içinde tek bir düşünce egemen kılmışlar ve burdan da tek bir üretim çıkarmışlardır..
Oysa her insanın kendine özgü düşünceleri ve fikirleri vardır.. Bunların değerlendirilmesi gerekir..
İşte din ve siyasette buna izin verilmezken sanat buna izin veriyor..
Her insan özgün düşüncelerini sanat ile ifade ediyor ve özgün yaratılar ortaya çıkarıyor.. Bu da gösteriyor ki sanat herzman özgür ve özgündür..
Şimdi yine soruyorum, din kurallarıyla sınırlı ve siyaset kanunlarıyla baskılı mı yaşamak istersiniz yoksa hayata özgürce bakabilmek ve düşüncelerinizi özgürce yaşayabilmek mi istersiniz??
Karar sizin..

Hiç yorum yok: