SOSYAL MEDYA

SOSYAL MEDYA
ulastuzak

7 Ocak 2014 Salı

2014'ün İLK ŞİİRİ

Geceyarısını bulmuştu yine uykusuzluk soyut bir inatla
Harabeye döndü yatağım, hallaç pamuğu yorganlar da
Düşünceler gıcırdıyordu, diş geçiriyordu beynime
Yalnızlık alameti mi bunlar ne isimsizce duygular
Gözümün önünde duvarda beliriyor bir ak sakallı
Hu deyip geçicek mi yoksa nanik mi yapıcak dede
İstavroz çıkartacak koynundan belki de
Yaldızlı yıldızlı kukuletasıyla ne tuhaf olmuş öyle
Ve diyor ki; “yavrum korkma hadi bana derdini söyle”
Aman dedecim, yaman dedecim, ver o mübarek elini öpeyim
Benim bi derdim var ki nerelere gideyim, kime diyeyim?
Diye düşünürken hızır gibi çıkıverdi karşıma dede..
Be hey ihtiyar, nerede şimdi kollarıma aldığım o yar?
Birkaç günlüğüne bile olsa zor ulan yalnızlık,
Çok zor gecelerin hakimiyeti..
Mutlak güç tanrınınsa eğer, o da bilmeli bu nedeni
Güç arttıkça kazanılan yalnızlık, kaybedilen özgürlük aslında
Yükseldikçe gaipleşen bir hayat, yaşamın gizemliliği ilkesi
Yeryüzüne kurban olayım ben, nihayet bir insanım baktığında
Hay o lanet olası iktidar savaşları
İçine tüküreyim saltanat-ı siyasetin..
Tarih yazmış çoktan evveli her bişeyi
Daha neyin öngörüsü bu, neyin projesi?
Devlet, ordu, ekonomi, sağlık, eğitim, bilim, sanat ve edebiyattır
Bir ülkenin medeniyeti..
Ülkemiz dünyada bunlardan hangisinde söz sahibi?
Hükümetin her şeyin üstünde olduğu bir rejimde
Hangi kanunun üstünlüğünden bahsediyorsunuz ki..
La havle vela kuvvete diyerek gök şuraya havale etmek
Asırlardır süregelen bir yanılgımız, gafımız meğer ki
Değil mi sevgilim?
Boş ver şimdi bu olanları, sen bak keyfine
Her şeyin başı sağlık, sen iyi ol yeter yine
Benim medeniyetim sensin, kültürüm sen
Medeni kanununda ilkem de sensin
Yaşadığım bu topraklar, ülkem de sensin
Seni seviyorum bütün dünya bilsin
Bundan önce olan her şeyi tarih sayfasından silsin..
2014 için yeni bir çizgisiz sayfa açılsın
Bu kez mürekkebi bol yeni bir kalem çalınsın
Çalakalem yazılsın daha hür daha gür metinler
Daha güler yüzlü, özlü cümleler
Hadi bakalım, yeni bir akım başlatalım
Edebiyata çığır açalım bu sene..


Ulaş TUZAK
Halikarnas Şarapçısı










Hiç yorum yok: